آموزش جامع پیانو
آموزش جامع پیانو
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

آموزش قدم به قدم و كاملا مرحله اي پيانو
آشنايي و آموزش كامل تمامي نكات پيانو
دروس جامع و فصل بندي شده و طبقه بندي شده در محيط نرم افزاري و انجام مثالهاي عملي و تمرينات كلي
آموزش و ارائه روشهاي مختلف نواختن

پيانو را آقاي بارتولومئو در سال 1709 ميلادي در شهر پادووايايتاليا اختراع كرد . قبل از اختراع پيانو از سازي قديمي تر بنام هارپسيكورد استفاده مي شده . تفاوت عمده و مهمي كه پيانو با سازهاي مشابه قبل از خودش داشت ، آن بود كه در سازهاي مشابه قبلي شدت حاصل از فشرده شدن يك كلاويه ، مستقل از شدت ضربه وارد شده بر كليد پيانو ، مقداري ثابت بود ، اما در پيانو نوازنده قادر بو با ملايم ضربه زدن به كليدها صداي نرم تري ايجاد كند . يا با ضربات محكم تر صدايي درشت تر با پيانو توليد كند . همين ويژگي باعث شد كه بسرعت پيانو مورد توجه آهنگ سازان قرن 15 ميلادي قرار بگيرد .
چكش هاي پيانو به واسطه مجموعه اي از اهرم هاي ظريف به كليدهاي پيانو متصل مي شود . به مجموعه اين اهرم ها و چكش ها ، عملگر يا Action پيانو گفته مي شود . وظيفه اين مجموعه افزايش شتاب چكشها در برخورد با سيم ها ، و كنترل عكس العمل بازگشتي آن ها پس از برخورد به سيم است . معمولا سر چكش ها توسط لايه اي از نمد يا الياف مشابه طبيعي يا مصنوعي پوشانده مي شود تا كيفيت صداي پيانو را بهبود بخشد . كيفيت صداي پيانو متاثر از عوامل ديگري نظير كيفيت صفحه صدا و ... نيز مي باشد .
پيانو يكي از سازهاي صفحه كليد دار و مشهورترين آنهاست . صداي پيانو در اثر برخورد چكش هايي با سيم هاي آن توليد مي شود . اين چكش ها در اثر فشرده شدن كليدها ( كلاويه ها ) ، به حركت درمي آيند . سيم هاي پيانو به صفحه اي موسوم به صفحه صدا متصل شده اند كه نقش تقويت كننده صداي آن ها را دارد .

پيانو به عنوان مادر سازها و كامل ترين ساز هم شناخته مي شود .علت نسبت دادن اين لقب به اين سازها آن است كه پيانو قادر است محدوده بسيار گسترده اي از اصوات را توليد كند در حالي كه ساير سازهاي اصيل موسيقي تنها بخشي از اين محدوده صدا را توليد مي كنند . پيانو در شكل فعلي اش بيش از هفت اكتاو دارد و قادر به توليد فركانس هايي از حدود 20 تا 5000 هرتز مي باشد . در حالي كه در مقام مقايسه ساز ويولن تنها قادر به توليد كمتر از 4 اكتاو و بهترين خواننده ها تنها قادر به خواندن كمتر از 3 اكتاو صدا هستند .

 

برای اطلاعات بیشتر بر روی عکس زیر  کلیک کن.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: